Náš blog

Firemný blog: má pre vašu firmu význam?

15.01.2015 | Lukáš Bryksa

Blog už dávno nie je iba doménou pár jednotlivcov, ktorí jeho prostredníctvom vyjadrujú svoje názory. Blogovanie sa dostalo aj do firemnej sféry - spoločnosti sa týmto spôsobom snažia priblížiť svojim zákazníkom a pôsobiť "ľudskejšie". Navyše môžu pomocou blogu preukázať, že sú vo svojom odbore naozajstnou autoritou.

Čo vlastne znamená "blog"? Slovo blog vzniklo z anglického web log, teda slovensky webový zápisník. Spojením slov vzniklo v zahraničí weblog a okolo roku 1999 sa na jednom, vtedy ešte weblogu v USA, objavilo spojenie we blog (my blogujeme). Tento názov sa potom uchytil do celého sveta. Za historicky prvý verejný blog sa pritom najčastejšie považuje blog Justina Halla z roku 1994.

Definíciu blogu nie je možné vyjadriť jednou vetou. Najčastejšie ide o názory človeka, ktorý glosuje nad témami, ktoré ho zaujímajú, bavia, rozumie im a chce tieto informácie vykričať do sveta. A ak píše zaujímavo a zábavne, ostatní ľudia jeho blog radi čítajú.

Firemné blogy

Blogy dnes nepíšu len jednotlivci, ale tiež celé firmy. Najčastejšie v technických odboroch, kde zamestnanci firmy popisujú napr. svoje výrobky, služby či technológie. A to jazykom, ktorému rozumie široká verejnosť - blog tak plní vzdelávaciu funkciu, zbližuje firmu s jej klientmi a zároveň dokazuje odbornosť danej firmy = vytvára z nej autoritu.

Na druhú stranu existujú odvetvia, v ktorých blogovanie moc význam nemá. Len ťažko si možno predstaviť blog spoločnosti vyrábajúcej dopravné značky alebo napríklad upratovacie firmy. Iste, môžete namietať, že aj v týchto sférach by išlo "niečo vymyslieť", lenže - akonáhle blog píšete z donútenia a len preto, aby tam niečo bolo, je lepšie ho nepísať vôbec.

Ak teda nemáte svoj firemný blog, nevešajte hlavu. Podľa jedného britského výskumu malo v roku 2000 vlastný blog len 5 % oslovených firiem. Novšie výskumy bohužiaľ nie sú k dispozícii, ale možno predpokladať, že na Slovensku sa budeme pohybovať na podobnej cifre.

Zrátané a podčiarknuté - keď pracujete v rýchlo sa meniacom odvetví, ktoré neustále prináša nové a nové veci, môžete blogovanie skúsiť. Hoci vám to zo začiatku môže pripadať zvláštne, postupom času si zvyknete a začne vás to baviť. O to viac, keď sa časom pod vašimi článkami začne objavovať diskusia a niektorí zákazníci sa vytasia s tým, že vás oslovili vďaka tomu "super článku o desaťjadrovom procesore".

Rozhodne sa ale do ničoho nenúťte. Blog písaný z donútenia je dopredu odsúdený k záhube. V takom prípade radšej svoju energiu vložte inam - napríklad pre svojich zákazníkov vymyslite výhernú súťaž.

ZPĚT Chci obchodní dovednosti


Lukáš Bryksa

Notice: Undefined index: position_sk in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731

Notice: Undefined index: position in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731
email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roku 2009 pri zrode firmy. Často pracuje dlho do noci alebo aj cez víkendy. Záleží mu totiž na vašej spokojnosti. Chce, aby ste boli spokojní stále. A nie len 40 hodín za týždeň.

Co dalšího píšu?



Notice: Undefined variable: i in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 753

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756

Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758

Privacy by design v rámci GDPR postupov

08.03.2019 | Lukáš Bryksa
Blog už dávno nie je iba doménou pár jednotlivcov, ktorí jeho prostredníctvom vyjadrujú svoje názory. Blogovanie sa dostalo aj do firemnej sféry - spoločnosti sa týmto spôsobom snažia priblížiť svojim zákazníkom a pôsobiť "ľudskejšie". Navyše môžu pomocou blogu preukázať, že sú vo svojom odbore naozajstnou autoritou.

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756

Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758

Neuromarketing: užitočný sluha alebo zlý pán?

31.07.2015 | Lukáš Bryksa
Blog už dávno nie je iba doménou pár jednotlivcov, ktorí jeho prostredníctvom vyjadrujú svoje názory. Blogovanie sa dostalo aj do firemnej sféry - spoločnosti sa týmto spôsobom snažia priblížiť svojim zákazníkom a pôsobiť "ľudskejšie". Navyše môžu pomocou blogu preukázať, že sú vo svojom odbore naozajstnou autoritou.

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794

Sme hrdými držiteľmi týchto certifikátov