Náš blog

Je to tá najjednoduchšia vec. A rovnako ju má polka webov zle

27.08.2014 | Jan Novák

Bývali doby, kedy som ako copywriter záložku "Kontakt" vôbec neriešil. Čo by som tam písal, že. Svoje kontaktné údaje snáď každý pozná a napísať si ich na podstránku dokáže aj bez mojej pomoci. Dnes už viem, že som sa vtedy mýlil.

Začnime pekne po poriadku. Záložka "Kontakt" patrí v horizontálnom menu vpravo hore. Radšej ešte raz - vpravo hore. Nemám nič proti experimentom, inováciám alebo kreativite webdesignerov, ale 99 % návštevníkov vášho webu bude "Kontakt" hľadať vpravo hore. Dajte ho inam - a hneď svojim potenciálnym zákazníkom hodíte pod nohy prvý konár.

Snáď ani nemusím zdôrazňovať, že záložku "Kontakt" vždy vytvorte ako samostatnú podstránku. Naozaj mi nie je jasné, prečo ju niektorí s obľubou noria do stránok "O nás", "História" atď. Ja chcem len zistiť, dokedy máte otvorené! A nepotrebujem pritom vedieť, že vašu firmu ešte pred revolúciou založil Franta Malina.

Váš zápis v OR nikoho nezaujíma

Tak. A teraz k samotnému obsahu podstránky.

Nie som síce žiadny právnik, ale tak nejako sa ku mne donieslo, že na webe musíte mať svoje IČO, DIČ a informáciu o zápise v obchodnom (živnostenskom) registre. Fajn. Dokonca aj chápem, že je dobré tieto veci nahrať do kontaktov. Až doteraz v poriadku.

Ale aký zákon nariaďuje, aby na mňa tieto nič nehovoriace čísla vybafli hneď ako prvé? Okamžite potom, čo prekliknem na kontakt?

Ja vám to poviem - žiadny. Žiadny taký zákon nie je. Svoje identifikačné čísla si pokojne môžete dať maličkým šedivým písmom kamsi tesne nad pätičku a ste úplne v pohode. Zákon splníte - tí, čo po IČ idú, si ho nájdu. A tú väčšinu, ktorú IČ vôbec nezaujíma, tým nezaťažujete = nezdržujete. Prečo, že? Na internete sa počíta každá sekunda.

Číslo, email, sídlo

Takže rôzne IČ s DIČ schovať niekam dolu. A čo teda patrí hore? Vždy záleží na odbore vášho podnikania.

Ak dodávate profesionálne stavebné stroje za desaťtisíce a objednávate ich iba po predchádzajúcej dohode, potom je hlavné telefónne číslo a email (alebo jednoduchý formulár). Ak ste e-shop s osobným odberom na pobočkách, potom bude ľudí najviac zaujímať, kde vaše pobočky nájdu a kedy majú otvorené (+ kontakty na ne). Ak prevádzkujete miestny obchodík...

Vždy sa zamyslite, prečo na stránku "Kontakt" vaši návštevníci klikli. Predstavte si sami seba v ich pozícii. Čo by ste tam asi hľadali vy sami...

A ak sa vám nechce premýšľať, urobím to za vás. Keď dáte viditeľne hore JEDNO HLAVNÉ ČÍSLO (na ktorom ste zastihnuteľní prakticky nonstop) a JEDEN HLAVNÝ EMAIL (na ktorý mi odpoviete najneskôr do pár hodín), vôbec nič tým nepokazíte. Hneď pod to môžete vypísať vaše pobočky s otváracou dobou.

Všetko pekne veľké, prehľadné a stručné. Aby som to, čo hľadám, našiel do niekoľkých (málo) sekúnd.

Ja viem, je to tak strašne banálne. Možno vám to príde až smiešne. Ale zo svojej skúsenosti s českým internetom viem svoje.

Pre mnohých to banalita (bohužiaľ) nie je.

ZPĚT Chci UX řešení


Jan Novák

Notice: Undefined index: position_sk in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731

Notice: Undefined index: position in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731
email: jan.novak@impnet.cz

Jana písanie bavilo už od detstva. Z diktátov nemal nič iné ako jednotky a jeho maturitnú slohovú prácu osobne pochválil dokonca predseda maturitnej komisie. Teraz pre vás tvorí texty. Zábavné, pútavé a predovšetkým originálne texty, ktoré predávajú.

Co dalšího píšu?



Notice: Undefined variable: i in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 753

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756

Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758

Vzdelanie je občas na škodu. Napríklad u copywritingu

04.07.2014 | Jan Novák
Bývali doby, kedy som ako copywriter záložku "Kontakt" vôbec neriešil. Čo by som tam písal, že. Svoje kontaktné údaje snáď každý pozná a napísať si ich na podstránku dokáže aj bez mojej pomoci. Dnes už viem, že som sa vtedy mýlil.

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756

Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758

Po stý krát a naposledy: nikdy na Facebooku nekupujte fanúšikov

28.10.2014 | Jan Novák
Bývali doby, kedy som ako copywriter záložku "Kontakt" vôbec neriešil. Čo by som tam písal, že. Svoje kontaktné údaje snáď každý pozná a napísať si ich na podstránku dokáže aj bez mojej pomoci. Dnes už viem, že som sa vtedy mýlil.

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794

Sme hrdými držiteľmi týchto certifikátov