Náš blog

Nepodceňujte silu UpSell = následného predaja

07.08.2014 | Lukáš Bryksa

Získať nového zákazníka je vždy časovo aj finančne náročnejšie, než opätovne zaujať toho súčasného. Veľa (odvážim sa tvrdiť aj väčšina) firiem si však toto ako keby neuvedomuje a zlou komunikáciou so svojimi zákazníkmi zbytočne prichádza o potenciálny zisk. Nepatríte tiež medzi nich?

Na prvýkrát je to vždy najťažšie

Keď si chcete zájsť na poriadne pálivé jedlo, tak si najskôr vyhľadáte mexické reštaurácie vo vašom meste a vyberiete tú, ktorá vám príde najlepšia. Než z cudzieho e-shopu objednáte nový fotoaparát, dôkladne si prejdete užívateľské hodnotenie. Ešte než kúpite nové topánky, obídete viac obchodov, aby ste sa prípadne nespálili.

Budete to rovnaké robiť vtedy, keď už ste vlani skvelé topánky kúpili v Baťovi? Keď v tej reštaurácii na námestí varia úplne božsky? A keď viete, že na fotoaparát v Alze sa môžete 100% spoľahnúť?

Nebudete. Ste spokojným zákazníkom spomínaných firiem a nabudúce sa tam vydáte znova. Bez ohľadu na konkurenciu. Reštaurácia alebo obchod už vás nemusí oslovovať, už sa nemusí s nikým predháňať. Majú vás na lopatkách. A nestojí ich to ani korunu.

Teraz ide len o to, či toho dokážu využiť.

Ponúknite niečo navyše

Ak už máte svojho zákazníka "istého", môžete mu predať prakticky čokoľvek ďalšie - a s oveľa menším úsilím, než pri prvom predaji. Verte alebo nie, deje sa to každý deň a všade okolo nás.

V McDonald’s vám k hamburgeru ponúknu (a väčšinou aj predajú) pitie či hranolky, v reštaurácii dostanete výborný zákusok ku káve, v obchode s mobilmi prikúpite parádny obal a v obuvi sa zase necháte presvedčiť na dezodorant proti zápachu.

Ani jednu z týchto vecí by ste si za normálnych okolností nekúpili. Išli ste si predsa len pre hamburger, kávu, mobil a nové topánky. Tak ako je možné, že si toho v taškách odnášate oveľa viac?

Obchodník si skrátka dobre uvedomil silu upsell. Zarobil na vás viac peňazí a vás to pritom vôbec nemrzí - ste naopak radi, že sa o vás tak pekne postaral!

No nie je to skvelé?

Upsell môžete aplikovať všade

Nebojím sa tvrdiť, že nejakú formu upsell ide využiť v akomkoľvek odbore. Následný predaj nemusíte aplikovať hneď po dokončení prvého nákupu. Budujte si databázu svojich klientov, získavajte na ne kontakty a vo vhodnej chvíli na ne udrite s presne cielenou ponukou. O tom, ako robiť efektívne direct mailing ale zase až niekedy nabudúce.

ZPĚT Chci obchodní dovednosti


Lukáš Bryksa

Notice: Undefined index: position_sk in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731

Notice: Undefined index: position in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731
email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roku 2009 pri zrode firmy. Často pracuje dlho do noci alebo aj cez víkendy. Záleží mu totiž na vašej spokojnosti. Chce, aby ste boli spokojní stále. A nie len 40 hodín za týždeň.

Co dalšího píšu?



Notice: Undefined variable: i in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 753

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756

Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758

Hodnota firmy je v informáciách. Kde sú informácie? V CRM!

13.11.2014 | Lukáš Bryksa
Získať nového zákazníka je vždy časovo aj finančne náročnejšie, než opätovne zaujať toho súčasného. Veľa (odvážim sa tvrdiť aj väčšina) firiem si však toto ako keby neuvedomuje a zlou komunikáciou so svojimi zákazníkmi zbytočne prichádza o potenciálny zisk. Nepatríte tiež medzi nich?

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756

Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758

Firemný blog: má pre vašu firmu význam?

15.01.2015 | Lukáš Bryksa
Získať nového zákazníka je vždy časovo aj finančne náročnejšie, než opätovne zaujať toho súčasného. Veľa (odvážim sa tvrdiť aj väčšina) firiem si však toto ako keby neuvedomuje a zlou komunikáciou so svojimi zákazníkmi zbytočne prichádza o potenciálny zisk. Nepatríte tiež medzi nich?

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794

Sme hrdými držiteľmi týchto certifikátov