Google Nákupy krok za krokom: založenie
Google Nákupy sa v poslednej dobe zaradili do trojky najväčších porovnávačov tovaru na slovenskom trhu a vedľa Heuréky a Zboží.cz sa môžu stať jedným z kľúčových zdrojov konverzií na vašom e-shope. Je preto nanajvýš vhodné na ne nezabudnúť a vyťažiť z nich maximum. Ale pekne postupne... ako ich vlastne založiť?
Aby ste mohli inzerovať svoje produkty v Google Nákupoch, musíte splniť štyri základné požiadavky:
- vytvoriť feed, ktorý je špeciálne určený pre Google Nákupy a spĺňa syntaxné požiadavky Googlu,
- registrovať sa v Google Merchant Centre,
- registrovať sa v Google AdWords,
- prepojiť Google Merchant Center a Google AdWords.
Feed pre Google Nákupy
Feed pre Google Nákupy je podobný ako ten pre Heureku alebo Zboží, ale niektoré jeho časti sú napriek tomu rozdielne. Konkrétne rozdiely nebudeme rozpisovať, lepšie bude, keď si ich naštudujete priamo v nápovede Googlu. Nebojte sa - je slovensky.
Len ako príklad požiadaviek Googlu uvedieme nutnosť uvádzať aspoň dve z nasledujúcich troch hodnôt: GTIN (EAN kód produktu), MPN (číslo dielu výrobcu) a Brand (Výrobca). Ak tovar tieto údaje nemá (jedná sa o tovar na mieru), je možné vo feedu uviesť "identifier exists" s hodnotou "false" - v takom prípade sa produkty na Googli budú zobrazovať aj bez zadania vyššie uvedených parametrov.
Google Merchant Center
Akonáhle máte hotový feed, ďalším krokom je založenie Google Merchant Centra. Založenie Merchant Centra nie je nič zložité, ale je potrebné pamätať na niekoľko maličkostí, bez ktorých sa nebudú produkty na Googli zobrazovať.
Prvá z nich je tá, že si musíte e-shop nárokovať k svojmu účtu. Pokiaľ si nenárokujete URL adresu, tak sa vám produkty nebudú zobrazovať, aj keď všetko ostatné nastavíte správne. Nárokovať eshop si nastavíte pomocou zaškrtnutia "Chcem si nárokovať tento web" v záložke "Nastavenia".
Ďalšou takou vecou, na ktorú nesmiete zabúdať, je nastavenie správnej krajiny. Aj keď je v nastavenií zvolené jazykové rozhranie Slovenčina, vo chvíli, keď pridávate druhy dopravy, alebo zdroj (feed), musíte vždy voliť krajinu Slovensko. Bez toho by sa feed (alebo doprava) pridávali do defaultne zvolenej krajiny - teda USA.
Google zároveň vyžaduje, aby ste mali na e-shope viditeľné a ihneď dohľadateľné obchodné podmienky. Nestačí, keď sa zobrazujú iba v nákupnom procese - musia byť viditeľné ihneď po príchode na e-shop.
Ešte jedna vec, na ktorú si pri nastavovaní Google Merchant Centra dajte pozor. Doprava. Ak si totiž nenastavíte aspoň jeden druh dopravy v Google Merchant Centre (či neodosielate priamo vo feede), potom Google nebude vaše produkty zobrazovať.
Google AdWords
Pri zakladaní AdWords si dajte pozor hlavne na správnosť fakturačných údajov, pretože spätne na vystavených faktúrach už vám ich Google nedovolí zmeniť. Mali by ste nastaviť aj automatické tagovanie kampaní (aby ste potom v Google Analytics vedeli, koľko ľudí alebo koľko objednávok vám z tohto zdroja chodí). Určite nezabudnite ani na prepojenie Analytics a AdWords (Analytics -> Správca -> Prepojenie s účtom AdWords). A ako posledný krok by ste mali nastaviť v AdWords (Analytics) meranie konverzií, aby ste mohli svoje kampane vyhodnocovať.
Prepojenie AdWords s Google Merchant Centrom
Vo chvíli, kedy máte založený a nastavený AdWords i Google Merchant Center, zostáva ich prepojiť - vzájomne ich prepojiť. Stačí prejsť do Google Merchant Centra a vybrať "Nastavenie" -> "AdWords" a zvoliť účet, s ktorým chcete Merchant Center prepojiť. Merchant Center môžete prepojiť aj s Adwords založenom na inom gmailovom účte - v tom nie je problém.
Akonáhle je všetko hotové, čaká vás vytvorenie prvej kampane. Ale o tom niekedy nabudúce.
Jan Řičánek
Notice: Undefined index: position_sk in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731
Notice: Undefined index: position in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731
email: jan.ricanek@impnet.cz
CTR, CPC, CPM, ROI...to sú skratky, s ktorými sa pred očami každé ráno Jano zobúdza. A než príde do práce, tak premýšľa ako urobiť vyše kampane ešte ziskovejšie. Pritom vôbec nezáleží, či sa jedná o Facebook, PPC alebo cenové porovnávače.
Co dalšího píšu?
Notice: Undefined variable: i in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 753
Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756
Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758
Prečo nepoužívať voľnú, frázovú aj presnú zhodu v jednej reklamnej zostave?
Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794