Náš blog

Online chat dokáže na webe zázraky. Používate ho?

05.05.2015 | Lukáš Bryksa

Telefón, e-mail, dopytový formulár, Facebook, Skype alebo napríklad diskusné fórum - zákazník prechádzajúci sa po vašich webových stránkach sa s vami môže spojiť rôznymi cestami. Nie je ale lepšie, keď ho aktívne oslovíte priamo vy? A to ešte vo chvíli, keď prelieza vaše webovky?

Komunikačné kanály sa strašne rýchlo vyvíjajú - a fax či pevná telefónna linka sú dnes na internete pasé. Viac ako 60 % všetkých dopytov a otázok vám príde písanou formou (e-mailom či objednávkovým formulárom). Internetoví používatelia skrátka neradi telefonujú. Neradi komunikujú "naživo". Oveľa pohodlnejšie pre nich je poslať e-mail alebo vyplniť formulár. Tento trend síce prináša isté odosobnenie komunikácie, ale aj nové možnosti.

Jednou z týchto možností je komunikácia online. Formou chatu. Komunikácia je to stále "neživá", ale oveľa rýchlejšia. Zákazník dostane odpovede na svoje doplňujúce otázky - a nemusí pritom nikam volať ani čakať hodiny na to, kým mu odpoviete na e-mail. Dnešná doba je rýchla a neosobná - a rovnaká musí byť aj komunikácia na vašom webe.

Prínosy nasadenia online chatu na webové stránky sú ohromujúce. U niektorých odborov sa môže konverzný pomer zvýšiť aj o niekoľko percent. Online chat dokonale nahrádza to, čo inak pri internetovom nakupovaní tak zúfalo chýba - osobu predajcu.

Aby však online chat naozaj fungoval, musí spĺňať dve základné kritériá:

  1. Za počítačom musí sedieť odborník, ktorý dokáže odpovedať na väčšinu otázok.
  2. Reakčná doba musí byť čo najkratšia. Ideálne niekoľko sekúnd, maximálne pár minút.

V poslednej dobe navyše niektoré nástroje online chatu ponúkajú aj ďalšie funkcie. Napríklad Smartsupp zbiera z verejných dát informácie o návštevníkoch webu - a presne vám napíše, odkiaľ návštevník pochádza, či má nejakú firmu a čím sa táto firma zaoberá.

Reálne čísla z on-line chatu

Pre zaujímavosť uvediem niekoľko čísiel z jedného nami spravovaného e-shopu, ktorý účinnosť on-line chatu skúšal. Posúďte sami:

Konverzný pomer z vykonaných online komunikácií je pekných 22,83 %. Samozrejme, záleží na téme webu, všeobecne však pri zmysluplnom nasadení chatu dochádza k celkovému zvýšeniu konverzného pomeru webu.

Sami si predstavte, aký obrovský potenciál má taká znalosť návštevníka v B2B podnikaní. Ak sa návštevník neodhodlá k akcii sám, môžete ho spätne kontaktovať vy. Ideálne s personalizovanou ponukou. Z dát Google Analytics a online chatu ste schopní zistiť mnohé - a pripraviť nič netušiacemu návštevníkovi ponuku presne podľa jeho gusta.

A to už zvýši úspešnosť takej ponuky, čo myslíte?

ZPĚT Chci obchodní dovednosti


Lukáš Bryksa

Notice: Undefined index: position_sk in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731

Notice: Undefined index: position in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731
email: lukas.bryksa@impnet.cz

Lukáš stál v roku 2009 pri zrode firmy. Často pracuje dlho do noci alebo aj cez víkendy. Záleží mu totiž na vašej spokojnosti. Chce, aby ste boli spokojní stále. A nie len 40 hodín za týždeň.

Co dalšího píšu?



Notice: Undefined variable: i in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 753

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756

Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758

7 najlepších platobných brán pre majiteľov e-shopov

25.07.2019 | Lukáš Bryksa
Telefón, e-mail, dopytový formulár, Facebook, Skype alebo napríklad diskusné fórum - zákazník prechádzajúci sa po vašich webových stránkach sa s vami môže spojiť rôznymi cestami. Nie je ale lepšie, keď ho aktívne oslovíte priamo vy? A to ešte vo chvíli, keď prelieza vaše webovky?

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756

Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758

Firemný blog: má pre vašu firmu význam?

15.01.2015 | Lukáš Bryksa
Telefón, e-mail, dopytový formulár, Facebook, Skype alebo napríklad diskusné fórum - zákazník prechádzajúci sa po vašich webových stránkach sa s vami môže spojiť rôznymi cestami. Nie je ale lepšie, keď ho aktívne oslovíte priamo vy? A to ešte vo chvíli, keď prelieza vaše webovky?

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794

Sme hrdými držiteľmi týchto certifikátov