Náš blog

SEO konzultanti radia: Toto by mal Google zlepšiť

11.09.2014 | Pavel Horelica

Google je kráľ internetu. Najpoužívanejší internetový vyhľadávač na svete. Na našej planéte len ťažko nájdete používateľa, ktorý by ho nepoznal alebo nikdy nepoužil. To však ešte neznamená, že je dokonalý. Podľa profesionálnych SEO konzultantov, odborníkov na internetový marketing i zasvätenejších užívateľov má aj Google svoje muchy. Predstavme si tri najväčšie.

Váha tématických a netématických odkazov

Spätné odkazy. Mantra celého SEO. Sú tak dôležité, že sa ich všetci snažia získať. A mnohokrát takými spôsobmi, nad ktorými zostáva sedliacky rozum stáť. Google si na toto musí dávať pozor.

V zásade možno spätné odkazy rozdeliť na dve skupiny - tématické a netématické. Tie odkazy, ktoré korešpondujú s obsahom stránky, by mali mať vyššiu váhu ako tie, ktoré sa obsahu a jeho významu príliš (alebo dokonca vôbec) netýkajú.

Jednoduchý príklad tématického a netematického odkazu. Predstavte si článok o modelke Simone Krainovej, v ktorom by boli podobné odkazy:

Modelka Simona Krainová je kočka.

Modelka Simona Krainová je kočka.

Pre tých menej skúsených - prvý odkaz je netématický (odkazuje na domáceho maznáčika, ktorý nemá s modelkou nič spoločné). Druhý je naopak tematický (podáva dodatočné, rozširujúce informácie o modelke).

Tématický odkaz by preto mal mať vyššiu váhu, než ten netématický. Pre užívateľov je totiž oveľa prínosnejší a hodnotnejší, než obsah netématický.

V dnešnej dobe Google na určitej úrovni tématickosť odkazov rozlišuje. Ale z osobnej skúsenosti viem, že to nie je až tak horúce a všeličo by sa mohlo zlepšiť. Možno toto zlepšenie prinesie v dobách najbližších ďalší Google zvieratko.

Vplyv anchor textu na "silu" odkazu

Text odkazu (tzv. anchor text) má stále veľký význam na celkovú "silu" odkazu. Ale prečo? Odkaz by mal svoju váhu mať najmä vtedy, ak je relevantný k obsahu stránky a ak rozširuje obsah (odkazuje na ďalšie zdroje, a pod.). Nemalo by preto vôbec záležať na jeho textovom tvare. Opäť uvediem príklad:

Parfum od Dolce&Gabbana naozaj pekne vonia.

Parfum od Dolce&Gabbana naozaj pekne vonia.

V prvom prípade odkazujem cez anchor text "Parfum Dolce&Gabbana" priamo na túto značku parfumu (napr. v e-shope). V druhom prípade odkazujem na tú istú stránku, len cez anchor text "pekne vonia". Vo finále by mal byť vplyv rovnaký, ale vďaka "presnejšiemu" anchor textu bude váha vyššia u prvého odkazu. Sila odkazu by ale mala závisieť od jeho relevantnosti, nie od anchor textu.

Sociálne signály

Mnoho diskusií sa objavilo aj na tému sociálnych signálov. Google.com v minulosti sľuboval väčšiu mieru integrácie sociálnych signálov do fulltextového vyhľadávania, ale žiadnym zásadným spôsobom sa to neprejavilo. Do tejto skutočnosti si veľa konzultantov s chuťou "rýplo".

Tu som osobne na strane vyhľadávača. Google.com si je dobre vedomý, že popularita nemusí ísť ruka v ruke s relevanciou. Ak by boli sociálne signály významným faktorom radenia výsledkov vo vyhľadávači, razom budeme mať plný SERP užívateľských odkazov. Na výraz "mačka obyčajná" nám vyjdú namiesto Wikipédie úžasné videá roztomilých mačiatok s roľníčkou či mašľou okolo krku, na výraz "recepty" nám vyjde Láďa Hruška s exkluzívnymi chrumkavými kuracími kožičkami. No, proti gustu žiaden dišputát, ale so sociálnymi signálmi vo vyhľadávaní opatrne.

ZPĚT Chci SEO


Pavel Horelica

Notice: Undefined index: position_sk in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731

Notice: Undefined index: position in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 731
email: pavel.horelica@impnet.cz

Pavol je tu na to, aby vás ľudia na internete našli. Stará sa o optimalizáciu stránok pre vyhľadávače, študuje dáta z analytických nástrojov a na ich základe neustále vymýšľa, ako váš web ešte vylepšiť a posunúť dopredu.

Co dalšího píšu?



Notice: Undefined variable: i in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 753

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756

Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758

Problém menom cookies. Musíte o ňom na webe informovať?

02.12.2015 | Pavel Horelica
Google je kráľ internetu. Najpoužívanejší internetový vyhľadávač na svete. Na našej planéte len ťažko nájdete používateľa, ktorý by ho nepoznal alebo nikdy nepoužil. To však ešte neznamená, že je dokonalý. Podľa profesionálnych SEO konzultantov, odborníkov na internetový marketing i zasvätenejších užívateľov má aj Google svoje muchy. Predstavme si tri najväčšie.

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 756

Notice: Undefined variable: uvod in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 758

Čo je to atribút hreflang – ako ho používať a najčastejšie chyby

22.02.2019 | Pavel Horelica
Google je kráľ internetu. Najpoužívanejší internetový vyhľadávač na svete. Na našej planéte len ťažko nájdete používateľa, ktorý by ho nepoznal alebo nikdy nepoužil. To však ešte neznamená, že je dokonalý. Podľa profesionálnych SEO konzultantov, odborníkov na internetový marketing i zasvätenejších užívateľov má aj Google svoje muchy. Predstavme si tri najväčšie.

Notice: Undefined variable: subpagelist in /var/www/impnet.sk/data/www/impnet.sk/class/Blog.class.php on line 794

Sme hrdými držiteľmi týchto certifikátov