Změnili jsme sídlo! Nově nás najdete na adrese Gajdošova 26 v Brně-Židenicích.

Náš blog

Strácate sa v rozmeroch obrázkov na Facebooku? Tu máte prehľad tých najdôležitejších.

12.04.2019 | Radek Hájek

Facebook si s formátom poradí sám, ale...

Na úvod je potreba poznamenať, že aj keď použijete celkom nevhodný formát obrázku, Facebook si s ním aj tak poradí a do požadovaných rozmerov si ho sám upraví. Problém je v tom, že taký obrázok môže byť, a väčšinou aj bude rozostrený, neúplný a bude pôsobiť zle. A to je niečo, čo rozhodne nechceme. Keď už sa vám stane, že obrázok do požadovaných rozmerov skrátka nedostanete, snažte sa aspoň čo najviac držať pomerov strán. Tak obmedzíte riziko neúplného zobrazenia fotky.

Profilová fotka

Profilová fotka zastupuje vašu stránku pri komunikácií s klientmi u každého vášho príspevku alebo komentára. S jej výberom by ste sa teda naozaj nemali unáhliť. Odporúčaná veľkosť profilovej fotky je 180 × 180 px. Tu ide predovšetkým o pomer strán, teda o to, že fotka má byť štvorcová. Nahraním väčšej fotky pri tomto pomere rozhodne chybu neurobíte.

Fotka tejto veľkosti sa však zobrazuje len na úvodnej strane vašej stránky, všade inde Facebook ukazuje jej miniatúru. Táto miniatúra je navyše po novom orezaná do kruhového tvaru. Pri výbere na to určite pamätajte, inak by sa vám mohlo stať, že dôležitá informácia z rohu fotky skrátka nebude vidieť. Vzhľadom k malej veľkosti je však ideálne ako fotku použiť vaše logo či jednoduchý design.

Úvodná fotka

Na tej sa naopak môžete vďaka jej veľkosti naozaj vyblázniť. Úvodná fotka vám ponúka priestor pre prezentáciu vašej firmy a vy by ste ho mali do posledného pixelu využiť. To však neznamená, že na úvodnú fotku musíte dostať všetky svoje produkty, kontakt aj adresu. Voľte taký design, ktorý zaujme a na prvý pohľad zákazníkovi ukáže, čím sa zaoberáte, ale zároveň nebude vyzerať ako pozvánka do cirkusu.

Optimálna veľkosť tejto fotky je 851 × 315 px. Dôležitý je však skôr pomer, než konkrétne pixely. Ak bude vaša fotka 3× väčšia, ale v rovnakom pomere, Facebook si ju upraví do požadovanej veľkosti a ešte jej ostane jej pôvodná kvalita.

Príspevková fotka

Ak pridávate klasický príspevok na svoju nástenku, vždy sa snažte pridať k nemu aj nejakú fotku. Nielenže sám Facebook uprednostňuje obrázky pred čisto textovými príspevkami, ale taký príspevok zaujme oveľa viac fanúšikov. Jeho odporúčaná veľkosť je 940 × 788 px.

Fotka udalosti

Plánujete vo svojej firme nejakú akciu, a chcete o nej dať vedieť fanúšikom pomocou Facebookovej udalosti? To je skvelý nápad. Okrem plánovania samotnej akcie by ste ale rozhodne nemali podceniť ani výber fotografie k udalosti. Je to to prvé, čo fanúšik uvidí a čo často rozhoduje o jeho prípadnej ne/účasti. Jej rozmer by mal byť pre počítače 784 × 295 px, na telefónoch sa však zobrazuje fotka oveľa vyššia. Najvhodnejší postup je teda optimalizovať ju práve pre zobrazenie na telefóne a to tak, aby pri jej orezaní pre užívateľov počítačov nezmizla žiadna podstatná informácia.

Fotka pri odkaze

Pokiaľ do príspevku použijete odkaz a chcete u nej mať náhľadovú fotografiu, máte dve možnosti. Pri tej prvej sa vám náhľadový obrázok sám načíta z odkazovaného webu. Ak obrázok nahrávate v administrácii webu, urobte to v rozmere 1200 × 628 px. Pri druhej variante, teda pokiaľ obrázok na webe nie je, alebo sa nesprávne načíta a vy ho musíte pridať ručne pri tvorbe príspevku, použite veľkosť 940 × 788 px.

Platená propagácia

Najčastejšou reklamou na Facebooku je propagácia webovej stránky. Tu si vystačíte s už spomenutou veľkosťou 1200 × 628 px. Tú by ste však nemali použiť v prípade, kedy chcete propagovať udalosť alebo získať nových fanúšikov. Pre tieto dva typy kampaní sa používa obrázok nižší, a to vo veľkosti 1200 × 444 px. Vyšší obrázok by vám Facebook zbytočne orezal.

Aby ste mali formáty vždy po ruke, zhrnuli sme vám ich do prehľadnej tabuľky:

ZPĚT Chci sociální sítě


Radek Hájek
email: radek.hajek@impnet.cz

Co dalšího píšu?


Facebookové súťaže – na čo si dať pozor?

12.06.2019 | Radek Hájek
Každý, kto túto sociálnu sieť používa, sa skôr či neskôr stretne s tým, že mu Facebook oreže alebo rozmaže jeho perfektnú a dlho pripravovanú fotku. A väčšinou takú, ktorá u iného typu príspevku či reklamy vyzerala v poriadku. Je to tým, že pre každý typ príspevku a reklamy sú odporúčané iné rozmery a i keď si Facebook dokáže poradiť aj s nesprávnym formátom, je rozhodne lepšie servírovať mu fotky tak, ako si praje. Rozmery, s ktorými sa počas svojho života stretnete najčastejšie, sme vám zhrnuli do jedného článku.

Sme hrdými držiteľmi týchto certifikátov