Náš blog

Vzdelanie je občas na škodu. Napríklad u copywritingu

04.07.2014 | Jan Novák

Edukácia, percepcia, konfabulácia. Endogénny, infantilný, anxiózny. Selektovať, oscilovať, kalibrovať. Rozumieme si, nie? Je to predsa úplne jasné. Ľahké ako facka. Takže teraz podobné slová strelím na váš web. A potom sa budem tlapkať po pleci, aký som dobrý. Alebo sa vám na tom niečo nezdá?

Ešte to kúsok natiahni

Vysokú školu som dokončil vlani v lete. Dobre si preto pamätám, ako prebieha písanie všetkých semestrálnych, ročníkových alebo diplomových prác.

Musí to mať 5 strán. Alebo radšej 20. A diplomka? Pre istotu rovno 50. Čo na tom, že svoje témy dokonale vyčerpáte a perfektne popíšete na 30 stránkach? To nestačí! Musí ich byť päťdesiat! PAŤ-DE-SIAT! Takže píš, naťahuj, opisuj, vymýšľaj, riadkuj. Proste rob všetko, aby to bolo na tých päťdesiat.

A že tých zvyšných 20 strán budú z prsta vycucané a úplne nedôležité kapitoly, to vôbec nevadí. Hlavne, že je splnená kvóta.

Si vysokoškolák, tak podľa toho píš

A ešte niečo. Akoby tých 50 strán nebolo málo. Musí to mať tiež kultúru. Veď si vysokoškolák, nie? Takže žiadne vnútorné problémy! Pekne napíš endogénny. V meste si neuviazol v zápche. To je predsa dopravná kongescia. Prečo by si to písal ako laik, keď máš po ruke odborný výraz? Čo?

Si predsa vysokoškolák.

Copywriting proti všetkým pravidlám

Tí, čo niekedy študovali vysokú, toto zrejme dobre poznajú. A vy, čo ste ju neštudovali, mi jednoducho verte. Takto to na vysokých funguje. Píš dlhé romány a používaj odborné slová. Potom ťa každý pochváli. A o to predsa ide.

Nikto už nebude riešiť, že píšeš o úplných sr... výtrusoch.

Lenže u textov na web to takto nefunguje. Akonáhle začnete potiť text v štýle semestrálna/diplomová práca, smerujete do copywritingového pekla.

Zaujíma vás prečo?

Pretože vaši zákazníci (návštevníci webu) sú len ľudia. Chodia po ulici, jazdia autobusom a makajú v kancli alebo fabrike. A tiež nemajú veľa času. Takže textom v štýle diplomovky ich akurát tak nase****. Buď nebudú mať čas ho čítať alebo mu nebudú vôbec rozumieť. Oboje je zle.

Píšte ako ľudia. Stručne, úderne, zrozumiteľne. Nikto nie je zvedavý na vašu slovnú zásobu ani záľubu v nekonečných súvetiach. Popíšte svoj produkt/službu ako by ste to rozprávali kamošovi na ulici. A ideálne po troch pivách. Proste laicky. Ako pre hlupákov.

Možno sa budete čudovať, ale ono to funguje.

Zo všetkého najskôr musíte zabudnúť na všetky pravidlá písania, ktoré ste sa naučili na vysokej. Ak ste ju vôbec neštudovali, máte pri písaní na web paradoxne výhodu.

ZPĚT Chci copywriting


Jan Novák
email: jan.novak@impnet.cz

Jana písanie bavilo už od detstva. Z diktátov nemal nič iné ako jednotky a jeho maturitnú slohovú prácu osobne pochválil dokonca predseda maturitnej komisie. Teraz pre vás tvorí texty. Zábavné, pútavé a predovšetkým originálne texty, ktoré predávajú.

Co dalšího píšu?


Je to tá najjednoduchšia vec. A rovnako ju má polka webov zle

27.08.2014 | Jan Novák
Edukácia, percepcia, konfabulácia. Endogénny, infantilný, anxiózny. Selektovať, oscilovať, kalibrovať. Rozumieme si, nie? Je to predsa úplne jasné. Ľahké ako facka. Takže teraz podobné slová strelím na váš web. A potom sa budem tlapkať po pleci, aký som dobrý. Alebo sa vám na tom niečo nezdá?

5 vecí, na ktoré copywriteri často zabúdajú. Ktoré to sú?

01.07.2015 | Jan Novák
Edukácia, percepcia, konfabulácia. Endogénny, infantilný, anxiózny. Selektovať, oscilovať, kalibrovať. Rozumieme si, nie? Je to predsa úplne jasné. Ľahké ako facka. Takže teraz podobné slová strelím na váš web. A potom sa budem tlapkať po pleci, aký som dobrý. Alebo sa vám na tom niečo nezdá?

Sme hrdými držiteľmi týchto certifikátov

Svoje znalosti máme aj papierovo podložené